Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Kenal Pengasas Laman Web Sosial...:)

salam,

Dah lama rasenyer tak update blog nie...hoohoh....malas gler nak update kat blog yang tak seberapa nie.  

[START]
Hampir smua manusia dewasa or even bdk2 kecik ada satu  laman web sosial ataupun pernah mencuba laman web sosial nie. Giler kentang kan...hohoohoh...Bg En AL hanya mula kenal dengan rangkain sosial nie kat Universiti lu..lambat gler kan....

En AL pernah ada Friendster, MySpace, High 5, Tagged and Facebook je...Glerr....Tp sekarang yang active tinggal Facebook je..kesian kat account yang lain2 tu ek??huuhuhu...Nak try gak pakai Twitter tapi sape nak follow saya?

Jom usha pengasas smua laman web sosial ni :
1) Facebook
Diasaskan oleh Mark Zuckerberg dgn kawan2nya Eduardo Saverin, Dustin Moskotiv dan Chris Hughes. Mark Zuckerberg ini adalah pelajar Harvard yang telah menggunakan data utk student2 Harvard sebagai rujukan dia unruk mewujudkan Facebook nie. Sekarang nie, adalah antara orang terkaya kat dunia dan baru berumur 26 tahun..hohooho...Bagaimana diri anda pada umur 26 tahun??? Fikir2 kan lah..

2) Twitter
Diasaskan oleh Jack Dorsey . Lahir pada 19 Nov 1976 adalah seorang Software Designer dan ahli perniagaan. Dalam usaha untuk mengembangkan projek twitter ini dia telah berkerjasama dengan rakannya Evan William dan Biz Stone. Nilai Twitter sekarang dianggarkan bernilai RM 11.6 Billions. Kaya bukan??

3) Friendster
Diasaskan oleh 3 orang yang bernama Jonathan Abraham, Peter Chin, and Dave Lee in 2002 in California. Friendster menguasai dunia dengan jumlah pengguna lebih 90% datangnya dr Asia terutamanya Philipine, Indonesia and Malaysia.
En AL dulu selalu la cuba usha awek kat friendster tapi tak pernah berjaya.korang camner lak..:P

Sampai kat sini dulu la...Nak buat keje jap..Asalamualaikum..

En AL : Bila la nak pakai smart phone bila update status via.....hohoho. Asyik pakai handphone cap ayam je...:P

 

2 comments:

syafiqsulaiman said...

Buat ar laman sosial baru..
try lawan dia orang..
hahaha..

En AL said...

haha..jom niaga..:P

Post a Comment

HANYA PANDANGAN PERIBADI PENULIS.
SUDAH BACA?? COMMENT LA SIKIT.
COMMENT ANDA AMATLAH DIHARGAI.TQ.