Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anonymous ? Siapakah Mereka ?? Kesan Anonymous..

Sekumpulan hacker yang mengelarkan diri Anonymous telah muncul untuk memberi amaran pada kerajaan supaya menghentikan perkara bodoh menyekat web hosting.Sila lihat entry SKMM buduss. En AL sangat berpihak kepada Anonymous walaupun cara mereka salah even  matlamat tidak menghalalkan cara. Sesuka hati menyekat hak asasi rakyat dalam kemudah Internet. Kerajaan Malaysia memang sangat kelakar ok.



Jom kita usha siapakah Anonymous, nak like page facebook pun boleh kat sini.........

Apakah Anonymous ?


Mengikut kamus,  Anonymous ialah orang yang tidak di kenali atau tiada nama dan tiada identiti.. Lebih mudah tahu ialah Anonymous Ialah ORANG YANG TIDAK DIKENALI.

Bagaimana pulak Anonymous Hacker ?
Anonymous hackers bukan sebuah organisasi.. Bukan sebuah Kelab.. Bukan Sebuah badan bukan kerajaan.. Anonymous tiada ketua.. tiada guru.. tiada ideologi malah tiada apa-apa ideologi yang terikat.
Semua Ahli Anonymous tidak mempunyai pejabat atau sebagainya.. mereka adalah sekumpulan orang yang berkumpul di mana-mana sahaja.. di dalam bas.. kereta api malah di tepi jalan..tetapi tujuan yang sama iaitu hendak mencapai apa yang di inginkan dan mengubah dunia.. tiada siapa boleh cakap anda ialah ahli Anonymous atau anda masuk atau anda keluar

Satu Fakta menarik :
"Menyertai Anonymous tidak salah dari segi undang-undang.. malah jika anda melanggar undang-undang anda tetap tidak bersalah kerana anda ialah Anonymous.."

Adakah Anonymous melakukan tindakan betul?
Dalam Anonymous..keputusan itu terletak pada diri sendiri..jika anda rasa ianya betul maka betullah ia..Anonymous tiada ketua dan tiada sesiapa yang membuat keputusan untuk anda..

Berapakah Ahli Anonymous?
We are more than you think. We are more than anybody thinks. We are many.
“Kami Adalah Lebih Dari Yang Anda Fikirkan,Kami Lebih Dari Semua Orang Fikir, Kami Ramai”
 

Speculation Anonymous hack PSN ( Playstation Sony Network) ??
KERANA Anonymous mahu menghalang PSN dari mengambil untung dengan menyuruh pengguna untuk mengemaskini firmware baru dan jika tidak seseorang itu tidak dapat menggunakan PSN..Orang yang sudah mencipta jail break Play Station 3 sudah di tangkap dan Semua IP yang memasuki web untuk mendapatkan jailbreak tersebut sudah di ambil oleh pihak Sony untuk tindakan lanjut..Anonymous ada juga menghantar video bahawa akan mengganggu Sony lagi kerana menyalahkan orang lain yang memasuki web tersebut..Anonymous mengganggu SONY hanya untuk membantu pengguna, dan bukan nak menyakiti pengguna…
 

Kesan dari Anonymous :


So, jom reramai kita jadi Anonymous...hehehhe

credit to Anonymous story - blog (myhackersarehere)


En AL : Anonymous bila nak ngurat awek..Takut failed, sbb tu kot smpai skrg tak de awek...:p

4 comments:

Unknown said...

kesian...

En AL said...

ape yang kesian??

Zuzus said...

pis, klau u cuba jadi hero tapi berselindung, tu namanya penakut...x gitu?

En AL said...

kalau pasal "Anonymous", ia bkn penakut coz mereka cuba mepertahankan hak asasi manusia...

kalau pasal "En AL ', yes penakut...hahahah

Post a Comment

HANYA PANDANGAN PERIBADI PENULIS.
SUDAH BACA?? COMMENT LA SIKIT.
COMMENT ANDA AMATLAH DIHARGAI.TQ.