Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Interview PLV MARA

4.15 PM @ 19/10/10 - Kring, kring, kring....telefon aku berbunyi...telefon En AL jarang berbunyi..maklumlah single..hehhehe


Pemanggil : Assalamualaikum
Aku : Wsalam
Pemanggil : Esok encik confirm datang x?? Nama En terpilih untuk menghadiri interview esok
Aku : Oh..ye ke...jawatan ape ek?? kat mana? 
Pemanggil : Pegawai Latihan Vokasional (PLV) Elektronik..
Aku : Dekat mana??
Pemanggil :KKTM PJ. Nampak dari highway. En kena tengok kat website MARA, dah 3 minggu kluar senarai layak.
Aku : Oooooo
Pemanggil : Jadi tidak datang esok?Saya nak buat confirmation nie..
Aku : Datang2 lagipun saya duduk area KL je. Kena bawa2 ape??
Pemanggil : Pg tengak kat website MARA. Pkul 8 pagi tau
Aku : Mak aii..:)

Wahh, ini short notice nie...aku dengan slumbernya beranikan diri untuk pergi esok..

ESOKNYA la plak..

6 pagi, En AL dah bangun untuk prepare ape yang patut. "Google" sikit ilmu yang patut dipelajari mcm kod peirntang , tempat interview kt mana. Kemudian, En AL decide nak gerak awal sikit .kang tersesat senang cari.Perrghhhh....pusing punya pusing,En AL tak jumpa kat mana KKTM nie..puas la merayau kt Jalan Templer tu tapi tak nampak. Akhirnya decide utk tanya seorang brader kat Caltex. Dialah bagi direction cam mana nak kesana. Tgh2 tanya ada sorang lagi sesat gak tak jumpa KKTM.hahahah..Jadi aku pn gerak sama la dengan dia berpandukan arahan brader tu.TQ bro.

Smpi dalam around 8.15 am camtu ..Calon2 interview dah ramai.Dah start isi borang.tp i'm lucky coz ade orang lagi lambat dari aku..hehehe termasuklah buah hati saya Eah...mana ada la..itu class mate saya kt Uni dulu.Dia pun attend interview ni gak.Then, En AL pn isilah boring padahal ape yang ade dalam resume sama je ngan kat borang.Nak tak nak kena buat gak la. Lepas isi borang ader test kecenderungan ke kejujuran tah.Lupa plak tapi test tu 5 minit je dah siap.Sebab ?? Dah memang soalan tu jawapn dia tak de yang betul atau salah.hahahhah...

Pas habis buat soalan tadi , kena buat plak praktikal. Aduss..pening beb. Kena jawab 2 dari 3 soalan. Dah la lama tak menjawab soalan . habis hancus. Soalan tu kena buat calculation lu dan buktikan dengan litar secra praktikal..Pening kpala kejap tengak soalan tu. Soalan dh la susah kena guna nodal analysis la, lukis waveform la.pegang Osciloscope lagi...punyerla lama tak menyentuh Oscilloscope.Tak siap En AL buat semua soalan praktikal tu.rasa nak suh  balik je...

Belah petang pulak, ade sessi interview formal. Ikut turn.Sape datang dulu, diala interview dulu. En AL no 14. Lama gak la tunggu my turn. hehehhe..Masa dalam bilik interview, panel tanya soalan2 biasa je. Asal mana?/ kanapa nak keje MARA?? Kira bual2 kosong je la...Pas kuar nampak macam boleh dapat je..ntahla..hanya bertawakal..Actually,ramai lagi berkeupayaan terutama lagi dah memang stafff MARA.adus..guna kabel kot:).Interview En AL berakhir jam 6 petang. Bayangkan dari 8 pagi hingga 6 petang. Lama ek..Ksian.

En AL : InsyaAllah,moga dapat la jawatan nie..Aminn




4 comments:

Anonymous said...

salam En Al..nak tanya..so dpt x PLV?ngee tgh nebes ni nak interview

Anonymous said...

Bro anonumous..kau interview kat mane?..11 julai ni kan?..cemane eh interview die?..

En AL said...

hehehe...good luck la korang

Anonymous said...

aku tak interview lagi..9 julai ni kat KKTM kuantan

Post a Comment

HANYA PANDANGAN PERIBADI PENULIS.
SUDAH BACA?? COMMENT LA SIKIT.
COMMENT ANDA AMATLAH DIHARGAI.TQ.